Bron Oonder Os

Donderdag 6 oktober
en vrijdag 7 oktober haalt de jeugdvoetbalclub weer oud papier op.

Zondag 9 oktober
is een ledenvergadering voor de A-B-C elftallen van de jeugdvoetbalclub in het Jeugdgebouw. Aanvang 10.30 uur. Afwezigheid wordt beboet met f 0,50

Zondag 9 oktober
en zondag 16 oktober wordt er een onderlinge wedstrijd Nederland - België geschoten tussen handboogschutterij Amicitia en het Schuttersgilde Tijl Uilenspiegel uit het Belgische Millen. I.v.m. deze wedstrijd worden er bij het clublokaal L. Bessems extra banen geplaatst. De wedstrijden konden helaas door het slechte weer niet doorgaan.
Maandag 11 oktober
start de EHBO vereniging Margraten weer met een EHBO cursus. Inmiddels hebben al drie inwoners uit Cadier en Keer hun EHBO diploma gehaald. Belangstellenden voor de nieuwe cursus in Margraten kunnen zich aanmelden bij: Frans Neederlants, Limburgerstraat 153, alhier.

Donderdag 13 oktober
houdt de Boerinnenbond om half acht een moederavond in de hal van de meisjesschool. Op deze gezellige avond zal een film gedraaid worden en wordt er een traktatie aangeboden.

Zondag 23 oktober
begint de winterkermis. De volgende vermakelijkheden worden op het Raadhuisplein opgesteld: auto-scooter, schiettent, lijntrekspel, kinderdraaimolen en suikerspin. De drumband van de fanfare zal luchtballonnen verkopen. Tevens staat de drumband er met een ballenwerptent (op porselein) en met een Hoofd van Jut. De weersomstandigheden waren op de kermisdagen zo slecht, dat de gemeente heeft besloten dat de kermisvermakelijkheden op het Raadhuisplein mogen blijven staan en op zondag 30 oktober voor het publiek geopend zijn.

Zondag 23 oktober
wordt in de Prins Bernhardstraat een kruiwagen cross gehouden. Aanvang half twee. De organisatie is in handen van de drumband. Aanmelden bij Pie Gilissen of Lambert Heusschen.

Dinsdag 25 oktober
kermis dinsdag houdt de J.B.T.B. een trekkersbehendigheidswedstrijd. De wedstrijd begint om 1.30 uur op het sportterrein. De prijsuitreiking vindt om 6 uur plaats in zaal Heusschen. Er zijn prachtige prijzen ter beschikking gesteld door verschillende olie- en trekkersverkopers.

Zondag 30 oktober
neemt fanfare St. Blasius deel aan het bondsconcours in Rosmalen. De fanfare deed het uitstekend. Er werd een 1e prijs met promotie naar de afdeling Uitmuntendheid behaald. De dirigent was onze dorpsgenoot Wim (Wum) Aarts.

En verder nog ………….

- In de week van 2  t/m 9 oktober is er iedere dag om 7 uur ’s avonds Rozenkransgebed.

- in oktober 1966 is Pie Brouwers, Kerkstraat 28 de oudste mannelijke inwoner van ons dorp (90 jaar) en de oudste vrouw is Lisa Fraats, Kerkstraat 96 (86 jaar). Frans Dobbelstein, ’t Rooth 8 is de oudste inwoner van ’t Rooth (90 jaar) met de Weduwe Maria George–Mourmans, ’t Rooth 26 (86 jaar) als oudste vrouw. In Honthem tenslotte heet de oudste man Jan Blom, Honthem 14 (91 jaar) en is Maria Mingels, Honthem 10 (79 jaar) de oudste vrouw van Honthem. In oktober 1966 waren 66 personen 75 jaar of ouder.