Wat gebeurde er zoal in ons dorp in januari 45 jaar geleden (1967). Bron Oonder Os.
-  Zondag 1 januari
zal het gemeentebestuur recipiëren van 11.00 tot 12.30 uur in de hal van het nieuwe Raadhuis.
-  Zaterdag 7 januari
sr. en de  tanzmariechen uit ’s Gravenvoeren en niet te vergeten de eigen buuttereedner Nol Eijssen. Als gasten
Wim Aarts. De nieuwe prins werd Zijne Hooglustige Prins Jean den derde (Jean Vaessens).
- Zondag 8  januari
vindt er een groot Prinsenbal plaats in zaal Gilissen. Het geheel wordt muzikaal opgeluisterd door The Blue Five.
- Zaterdag  14 januari
succes.
- Vrijdag 27 januari
vindt de heropening plaats van de onlangs door een binnenbrand verwoeste friture Bessems aan de Rijksweg.
- Zondag 29 januari
afhalen  in het clublokaal Pie Gilissen. Men kan dan ook de jaarlijkse contributie  à  f 2,50 betalen.
En verder nog ………….
de kinderen uit Bemelen, Honthem en ’t Rooth) komt in het Groen Kruis gebouw.
voor de afbraak van de pastorie.
Conings en derde Giel Dupuits.
83, Alhier.
Wat gebeurde er zoal in ons dorp in januari 45 jaar geleden?
Bron Oonder Os

Zondag 1 januari

Zaterdag 7 januari
wordt in zaal Gilissen de nieuwe prins 1967 van c.v. de Klenderaire uitgeroepen. Tijdens de Groete Zieting treden op: ’t Meulebak Trio, de buuttereedners Habets en Schuman, duo Bervoets, Huijnen jr. en sr. en de tanzmariechen uit ’s Gravenvoeren en niet te vergeten de eigen buuttereedner Nol Eijssen. Als gasten komen de Waggeleren uit ’s Gravenvoeren. Het geheel wordt muzikaal opgeluisterd door de boerenkapel o.l.v.Wim Aarts.
De nieuwe prins werd Zijne Hooglustige Prins Jean den derde (Jean Vaessens).

Zondag 8  januari

Zaterdag  14 januari
organiseert dhr. Vissers in zijn zaal van zijn café aan de Rijksweg een gezellige avond voor de bejaarden. De avond begint om 7.00 uur. Alle bejaarden worden thuis afgehaald door diverse heren die voor dit doel gratis hun luxauto beschikbaar hebben gesteld. De avond werd door maar liefst 87 bejaarden bezocht en was een groot  succes.
Vrijdag 27 januari
Zondag 29 januari
kunnen de leden van de postduivenvereniging De Luchtbode tussen 11 en 12 uur de nieuwe ringen 1967 afhalen in het clublokaal Pie Gilissen. Men kan dan ook de jaarlijkse contributie  à  f 2,50 betalen.

En verder nog ………….
- Per 1 januari is zuster Odilia benoemd tot hoofd van de Kleuterschool. Haar klas komt in de eigenlijke kleuterschool. De klas van zuster Blandina (uitgezonderd de kinderen die tussen de middag overblijven zoals de kinderen uit Bemelen, Honthem en ’t Rooth) komt in het Groen Kruis gebouw.
- De gemeente heeft onlangs de oude pastorie aangekocht. Belangstellenden kunnen tot 1 februari inschrijven voor de afbraak van de pastorie.
- De hoofdprijs van het door het steunfonds van de fanfare georganiseerd schietconcours, dat in alle cafés van ons dorp en in café Beuken op ’t Rooth is gehouden, werd gewonnen door Jean Hornesch. Tweede werd Wiel Conings en derde Giel Dupuits.
- Voor het doen van vrachten met paard en wagen kunt u zich in verbinding stellen met A. Goessens, Kerkstraat   83, Alhier.
- Na meer dan dertig jaar sluiten de Gez. Heijnen aan het eind van deze maand hun textielzaak aan de Kerkstraat no. 59 (nu 109). Voordat ze hun nieuwe woning aan de Burg. Huijbenstraat tegenover het nieuwe postkantoor gaan betrekken, verblijven ze nog een halfjaar in pension Gorissen totdat hun nieuwe woning gereed is.